tirsdag 10. mai 2016

Clarakjole i vårgult



Jeg har lenge tenkt jeg ville strikke en Clarakjole i denne fargen, og nå fikk jeg muligheten. Moro! Mønsteret er et gammelt mønster, men Sandnes garn har gitt den ut i dette heftet. Jeg har strikket denne kjolen en gang før, og da ble det "frost-farge". Du kan se kjolen her. Den vårgule fargen er en freidig farge, men jeg synes den er så fin sammen med lyserosa og andre pastellfarger. Jeg måtte jo også lage et hårband med roser og perler i passende farger! Dette tror jeg blir fint på ei jente med sorte, store krøller.



Strikkefakta:
Garn:Alpakkasilke fra Sandnes garn
Pinner: 2,5-3
Størrelse: 2 år


Sommer kommer..somme kommer...
Ha en fin kveld.

6 kommentarer:

  1. Den var aldeles nydelig. Vakker dyp farge. Her skal noen bli fin.
    Klemz

    SvarSlett
  2. Å, så skjønn! Deilig å se denne kjolen i en utradisjonell farge. Og fint med hårbåndet til :)

    SvarSlett
  3. Flott farge på kjolen, og hårbåndet er prikken over i'en. Du er så flink med fargevalg og detaljer. Den blir litt mer vintagepreget også synes jeg. Nydelig blomsterbilde :)

    SvarSlett
  4. Riktig fin kjole med hårbånd til! Med det deilige garnet blir den også god å ha på.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Nydelig kjole! Morsomt med hårband til.

    SvarSlett
  6. Så utrolig lekkert det pannebåndet ble! Du har virkelig god sans for farger! Og kjolen ble også veldig fin :)

    SvarSlett