fredag 17. juli 2015

Hivohoi med ny Pinky-genser




Kaptein Sabeltann er vanskelig å unngå når man bor så nærme dyreparken... 
og i år har interessen eksplodert. Vi går planken og roper stadig" HIVOHOI" så høyt vi kan! Sommerens blomullsgenser ble derfor Pinky-genser. En genser med trekvart arm og  åpning med knapp i halsen. Denne gangen har jeg strikket i mandarin petit som jeg faktisk hadde liggende.(Hurra! Jeg har fått brukt litt garn fra garnlageret....som er stort!) Jeg liker veldig godt dette bomullsgarnet. Det er mykt, behagelig og farger ikke av i vask! Trekvart arm er utrolig praktis på en 4-åring som skal utforske det store hav!


Pinky...den lille gutten som drømmer om å bli sjørøver når han blir stor.



Strikkefakta:
Oppskift: En tilpasset utgave av Pigon av Isager
Garn: Mandarin petit
Pinne: 3
Størrelse: 4 år


På utkikk etter Greven av Grals seglskute! 

9 kommentarer:

  1. Perfekt genser til en liten sjørøver :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Både mor og sønn er fornøyd.

    SvarSlett
  3. Så herlig, den blir populær kan jeg tenke meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Han var klar for å ta den på under selve strikkingen...Ingen problemer med prøving.

      Slett
  4. Dette ble nok sommerens fulltreffer! Kjempefin genser!

    Fortsatt god sjørøver-sommer!

    Klem

    SvarSlett
  5. Kul genser og midt i blinken når man er på sjørøvertokt. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Vi har vært på tokt i dag!

      Slett
  6. Så herlig, hoiv og hoi til dere :)

    SvarSlett