onsdag 3. april 2013

Heklet bil!






Tutt, tutt sier mammas bil...
En kollega har i flere år spurt om jeg kan strikke motorvarmer til veteranbilen hans.
 Jeg satser heller på lekebiler,
og for en stund siden kom jeg over denne søte hekla bilen.
 Øyne, hjul, lys,skilt og speil, og
det har blitt en bil som faller i smak hos de små. 
Den tar ikke lang tid å hekle, og jeg putter en liten rund bjelle inni eller den gule kinderegg- boksen og noen små knapper i. Det fungerer nesten bedre.


Bil nr. 1 befinner seg hos en liten gutt i Amerika.
Bil nr.2 er i bruk på bilteppet til vår lillegutt.
Bil nr. 3 er på et barnehjem på Filippinene.
Bil nr. 4 blir en ny type bil etter egen oppskrift.






Du finner oppskriften her.



2 kommentarer:

  1. Denne bilen va veldig søt! Perfekt barselgave å gi bort. Fin blogg du har!

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Så hyggelig med kommentar- jeg har akkurat startet bloggen.
    Ja, det er en super barselgave som ikke tar så lang tid å lage.

    SvarSlett